”°º×Michi׺°” - ESCAPE ESC

Låg och slötittade på ESC igår och min professionella slutsats är:

Ew.

Det är ett stort jävla skämt alltihopa, men ändå kollar man på det år efter år... Det är som om det är en ritual inpräntade i alla svenskars huvuden. Spelar ingen roll om du är intresserad eller inte, spelar ingen roll om du avskyr det. Du kommer ändå titta påt.

Jag kollade dock på det av en enda anledning: Min kompis tjatade så jävla mycket.

"Åh! Michaela! Eurovision! Ska du se?"
"Nej"
"MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEH"

Tio minuter senare:
"Eurovision är tradition"
"Nej"
"MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEH"

Ytligare tio minuter senare:
"Michaela..."
"Handlar det om Eurovision får du en smäll"
"MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEH"

"Men alltså..."
"Om jag kollar på semifinalen, håller du käft då?"
"Ja"
"Bra.
".... Och finalen"

Jävla schlager/diktator/fjolla. Han hjärntvättar mig tills jag gör saker jag inte vill! Och det är inte roligt.

Shlagerfestivalen har ju inget faktiskt innehåll, bara dålig musik, scennummer som bidrar till objektifieringen av kvinnor samt feg röstande. Grannländer röstar i princip bara på varandra och om inte Danmark ger Sverige högsta poäng så är de förrädare som förtjänar att brännas på bål.

Jag har hört en jävla massa om Norges bidrag i år....
Alltså ärlig talat, en liten Darin kopia som kämpar med att hålla rösten i styr. Hela jävla Sverige applåderar "HAN ÄR SÅ BRA". Vad fan. Det är väl en okej låt, men sluta överskatta skiten. Nästan varenda jävla blogg jag hamnar på har den låten uppladdad.
Och vet ni varför?
För att det är Nordiskt. Hade det t.ex varit tjeckiskt hade alla skakat på huvudet och tyckt att det var värsta skiten någonsin.

Varför kan inte folk rösta med hjärtat istället för sitt geografiska kunskap? Skiten ska ju vara en musik tävling! Vad sur jag blir på er, folket! Ischlo Pischlo. Låt istället mig skapa ett tv-program som kommer ÄGA SKITEN ur allt som stavas Eurovision. VILKA ÄR MED MIG.

*Tystnad*

Töntar.

Återkommer snart. Men just nu säger jag som min gode vän Henke brukar säga:

Danskar dricker för att ha roligt, Svenskar kan ha roligt utan att dricka, Finnar dricker utan att ha roligt, och Norskar skiter jag fullkomligt i.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0