”°º×Michi׺°” - Satanism

Jag har i ett tidigare berättat om en incident med 2 fjortis tjejer som anklagade mig för att vara satanist. Och det kan jag väl förstå varför de tror.

Jag är intresserad av den satanistiska tron. Faktiskt. Inte så att jag går runt och skryter om det, men jag har t.ex haft ett föredrag i skolan ang detta ämne, och det är antagligen därifrån de fick idén att jag skulle vara satanist.

Jag äger den satanistiska bibeln, endast för att jag finner läsningen intressant. Äger också den kristna bibeln, även den bara för läsningens skull. Känner mig inte lockad till någon religion, men jag älskar att läsa och ta reda på saker. Kan väl säga att jag inte har någon direkt tro, fast jag vill vara öppen.



Så satanism var det ja... Vi kan väl börja med de elva satanistiska reglerna för jorden:

1. Aldrig avge åsikter eller råd om du inte är tillfrågad.
2. Inte berätta om dina besvär för andra om du inte är säker på att de vill höra dem.
3. När du är i någon annans lya, visa respekt eller gå inte dit.
4. Om en gäst i din lya förargar dig, behandla denne grymt och obarmhärtigt.
5. Gör inga sexuella framstötar om du inte är säker på att en parningssignal avgivits.
6. Ta inte det som inte tillhör dig, om det inte är en sådan börda för den andre personen att denne ber om att bli fråntagen det.
7. Att erkänna de magiska krafter som du framgångsrikt har framkallat i syfte att uppfylla dina önskningar. Om du förnekar de magiska krafterna efter att ha framkallat dem med framgång, kommer du att förlora allt du har införskaffat.
8. Inte anmärka eller klaga på sådant som du inte direkt berörs av.
9. Aldrig skada små barn.
10. Aldrig döda icke-mänskliga djur om du inte attackerats eller behöver din föda.
11. När du promenerar i öppna områden, besvära ingen. Om någon besvärar dig, be honom att sluta. Om han inte slutar, förstör honom.



Inte så komplicerat, eller hur? Ska jag vara ärlig så verkar det ganska logiskt.

Om jag ber någon förklara vad Satanism innebär så svarar de oftast att det är att bränna kyrkor, plåga djur och dyrka djävulen. Detta är FEL. Det finns satanistiska grupper som sysslar med detta, ungefär som sekter. Men det är inte själva meningen med denna "religion". Det är mest ett sätt att tänka, en livs filosofi. Många har fått allting om bakfoten, inget konstigt med det.

Det snackas ju mycket om satanism kopplat med black metal t.ex. Jag tänker inte ge mig in i den diskussionen eftersom den är meningslös. Det enda jag kan säga är att det är pinsamt och felaktigt. Många kallar sig satanist utan att ens ha någon större insikt i kulturen.

Skulle vilja förklara det som anarkism. Bara att man gör uppror emot Gud och kyrkan istället.

Det är inte djävulsdyrkande vi snackar om! Varför all denna skräck? Acceptera det istället. Det finns satanister som bränner kyrkor, kristna som begår mord, och muslimer som begår terrordåd.

MEN DET BETYDER INTE ATT ALLA ÄR SÅ!
Ärlig talat och kom inte med någon seg ursäkt.

Läs The Satanic Bible ett par gånger, så inser du att satanister dyrkar sitt eget ego! Tro inte det ni läser i tidningar, de hittar på det mesta. Kontrollerar inte sina uppgifter korrekt. Det är mycket fördomar som skrivs. Du kan läsa Koranen, den förespråkar icke terrorism.. Och satanistiska bibeln förespråkar inte kidnappning, drogmissbruk, barn/djur offer eller vad ni nu fått för er.
I tre årtionden har det cirkulerat diverse uppgifter, det är fan dags att lära ut lite fakta nu. Lägg av att döma! Läs en bok på ca 156 sidor. Svårt?

Om någon påstår att ha kontakt med Satan, tro inte på det. Det är helt klart lögn. Och är en av de sakerna som gör att folk tror illa om Satanismen.

Se upp med ritualer och konstiga språk. Det är bara strunt för att locka medlemmar. Har någon något att berätta gör de det direkt.

Kolla alltid upp när materialet är utgivet! Viktigt! Det finns många fejk böcker ang detta ämne.

Ta det försiktigt med de sk "Satanistiska" nyhetsbreven! De kan vem som helst skriva som behärskar språkanvändning. De vanligaste meningarna man ska vara uppmärksam emot är: "Jag vet att du har en masochistisk läggning och frossar i hotfullt beteende" och "Allting jag skriver eller säger kommer att hålla dig igång det närmaste halvåret" och liknande. The Satanic Bible uppmanar till att ifrågasätta, och det ger en fördel att kunna tänka lite själva.

Skit i att gå med i sekter med attityden "Du är antagligen inte smart nog för att bli medlem" och tvingar dig att bevisa motsattsen. Tro inte på stora ord. Sann satanism skall bygga upp egot och inte riva ner det.

STOR FET JÄVLA VARNING för de sekter som håller på med sexorgier, droger eller att offra djur i Satans namn etc. Om du har huvudet på skaft vet du redan att detta är icke vad Satanister ägnar sig åt. De sekterna grundar oftast sina värderingar på det man läser i tidningar och ser på tv. Använd ditt sunda förnuft.


Nu kommer jag säkert få en massa hatkommentarer. Men jag vill återigen påpeka att jag ej är satanist, utan är intresserad av ämnet och har inget problem med deras tro.

Kommentarer
Postat av: jessica

man ska verkligen inte behöva ta "hatkommentarer" för att man är intresserad av någonting.... alla har vi olika intressen :)

2009-05-16 @ 18:59:33
URL: http://jessicastarkenberg.blogg.se/
Postat av: frida ♥

ha en trevlig lördagskväll :)

2009-05-16 @ 19:51:06
URL: http://kommundhilfmir.blogg.se/
Postat av: sara

frågestund!

2009-05-16 @ 19:53:00
URL: http://barbis.blogg.se/
Postat av: Sabina

riktigt intressant att läsa. tycker man ska vara öppen att lära sig av andras tro och inte bara sin egen

2009-05-16 @ 21:24:17
URL: http://chahina.devote.se
Postat av: josefine

hej!

rösta gärna på mig i veckans blogg, tmp=70dbae49163eb41f59932777c6c7d15e3e3943c5" rel="nofollow">http://phiie.blogg.se/2009/may/favoriterna.html?tmp=70dbae49163eb41f59932777c6c7d15e3e3943c5

nr 4, brandbil.blogg.se



tack på förhand :)

2009-05-16 @ 21:33:14
URL: http://brandbil.blogg.se/
Postat av: Anonym

fin blogG!

2009-05-18 @ 17:05:06
URL: http://mariiette.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0