”°º×Michi׺°” - Practice what you preach.

Jag är nog vad man kan kalla lite av en djurrättsaktivist. Jag har deltagit i protester, försöker vara så säker jag kan så att jag inte köper djurtestade produkter och avstår från päls. Är även Djurfadder.

Dock är jag inte vegetarian, och ärlig talat skäms jag lite för det.

Jag vill inte äta kött eftersom jag vet hur det går till på slakterier och jag vill helt enkelt inte stödja en sådan bransch. Men jag har pratat med en dietist som nästan förbjuder mig sluta äta kött. Är ju sjuk hit och dit och jag måste hålla en bra fast diet. Kött är ju nyttigt trots allt...

Men jag mår faktiskt inte bra, jag bidrar till lidande hos levande varelser. Ändå predikar jag till andra om detta.. Men jag följer det inte själv. Planerade att bli vegetarian innan jag blev sjuk, dvs 3 år sedan. Men sedan.. ja..

Är det dubbelmoral jag sysslar med? Jag kan ju inte rå för det egentligen...

Nyligen hörde jag om att levande grisar kokades i varmt vatten på ett slakteri i Luleå... Jag fick ärlig talat skuldkänslor. Tänk om jag ätit ifrån det slakteriet? Hur kan vi vara säkra på att det bara händer där? Det kan ju hända massa saker som aldrig kommer fram.

Och det är jag säker på att det gör.

Ett löfte:

Jag tänker satsa på att bli vegetarian när jag blivit frisk och dietisten säger att det är okej. Jag lovar och svär.

Vill även tipsa om denna filmen om du vill veta hur det går till på slakterier. Innehåller dock några hemska bilder.

Kommentarer
Postat av: Natasha

tacktack :D

2009-05-16 @ 13:03:33
URL: http://latimbella.blogg.se/
Postat av: Michaela

finns ju faktiskt slakt som går till på rätt vis.

Här i sverige tror jag majoriteten gör rätt faktiskt! :))

Inte så mycket att oroa sig för om man läser på förpackningen

2009-05-16 @ 14:48:44
URL: http://mejx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0