”°º×Michi׺°” - MAMMA, MAMMA! DET LIGGER EN BÖG I SÄNGEN!

Men Gud vad kass jag är! Ni måste vara helt förkrossade för att jag uppdaterat så dåligt! (Ja, det kallas ironi).

Om någon undrar vart jag har varit och vad jag har att säga till mitt försvar kan jag säga att.. Jag legat med en bög.

.....
.....
.....
Nu blev ni allt fundersamma va?


Nej men, jag har legat i sängen fram tills nu, mått ganska dåligt med magvärken och sådär. Skäms över att ha sovit bort en hel dag såhär.. Men vad annars kan man göra? Ska i alla fall på terapin i morgon, tror det kommer handla om livsvärden och så.. Det står det i alla fall på schemat, fast man ska aldrig lita på vad som skrivs!

Jag har inte uppfattat vad just livsvärden är för något. Har får mig att det är ungefär vad som är viktigt för en i livet och sådär. Eller har jag riktigt jävla fel? Om någon vet, skriv gärna och berätta.

KBT:n tar knäcken på mig, och jag har inte gått så länge. Det tar mycket mer energi än vad man kan tro... Sedan passar jag inte i gruppterapi.. Är alldeles för blyg.

Men vi ska hjälpa dig bygga upp ditt självförtroende.

Ehhhh, det handlar inte om det. Det handlar om att jag, personligen, inte gillar att snacka med folk. Inget fel på mitt självförtroende! Känns skit jobbigt att sitta och snacka med folk, särskilt om det gäller sådana viktiga saker som ens eget mående. Kan vi inte snacka om.. rosa kaniner eller något istället? Mycket lättare konversation!
Skriver mer utförligt imorgon ang terapin.

Som sagt, idag har bara varit en vilodag.. Låg och drömde om Ed Gein (fråga inte), lugnt och harmoniskt... Tills en timme sedan då det knackade på dörren, jag orkade inte gå upp och öppna, kan ju like gärna morsan göra! Hörde att de utbytte några ord och att dörren stängdes. Jehovas vittnen kanske? Äsch tänkte jag och vände mig om i sängen.

"Psst, hörru" hörde jag någon säga, var för trött för att reagera något vidare. "Öhhh Michaela?"
"Mm?"
"Upp och hoppa"
"Nä"

Hade ingen jävla aning om vem det var jag pratade med, svaren kom automatiskt.

"Jo, upp nu, du kan ju inte ligga här och dega!"
"Kan ja visst"
"Om du inte kommer upp så kommer jag och lägger mig"

Helt plötsligt kom någon och hoppade rakt ner i min säng. Jag blev skiträdd! Även fast jag blev förvarnad.
Personen la sin arm om mig och självklart spärrade jag upp mina ögon och såg att det var..
Henke.

Jag hade fått för mig att det var någon seriemördare eller något sådant! Men nej då, det var världens töntigaste homo-punkare.

"Hej" Sa han och flinade.
"MAMMA! DET LIGGER EN BÖG I MIN SÄNG!"

Och gissa vad hon svarar..:
"Ja, du får ta och skylla dig själv!".
Det kan ju tolkas på flera olika sätt... Tack för stödet, morsan... väldigt snällt..

Han tjatade på mig enda tills jag gav upp och gick upp. Nu sitter vi här och pimplar cola och leker coola! Nej då, vi är ju alltid coola, behöver inte leka, haha!

Henke säger i alla fall hej... Eller egentligen Häääääj med lite brat attityd... Skriver senare, svär på.... Gud...?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0